zondag 1 november 2015

Hocus Pocus 9-patch

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets geschreven heb, maar ben inmiddels begonnen met het quilten van de Friendship Star quilt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor cirkels en doe het geheel met de hand. Een hele klus maar wel leuk om te doen.

Als tussendoortje ben ik ook bezig met een  kussenhoesje. Het stofje met de olifantjes heb ik vorig jaar gekocht bij Marijke van Hesse in Rotterdam toen ik daar voor een congres was, en het lag dus al een hele tijd in de la. 
In feite is het hoesje een verknipte 9-patch.
Het idee hiervoor heb ik van internet. Door een 9-patch te versnijden in 4 gelijke blokken (9-patch twee keer door de helft snijden) en deze vervolgens te draaien krijg je een heel leuk effect. 


 Om de olifantjes uiteindelijk allemaal rechtop te hebben was het nog een heel gepuzzel.

Ben inmiddels begonnen met het quilten; op de kleine grijze vierkantjes komt een olifantje en de stipjes op de rode rechthoekjes worden allemaal Franse knoopjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten